Presentatie door Erik Duin Foto: Luka de Kruijf

Wat een geweldige afsluiter van ons eerste traject Community Heroes 070! Van de overal aanwezige READY banners t/m de goodie bags om de leuning van de stoelen heen, bioscoop Pathé Buitenhof vormde de perfecte setting voor een avond die de talrijke aanwezigen niet snel zullen vergeten. Met de soepel alles aan elkaar pratende – op geheel eigen wijze – Vincent “Vinnie” Krieger als host werd het publiek getrakteerd op het ene na het andere hoogtepunt. De mooie filmpjes van de verschillende stadsdelen brachten veel gelach- en af en toe een traan. De begeleidende interviews met deelnemers en lifecoaches gaven een eerlijk beeld van wat er allemaal wel, maar soms ook wat er niet goed gegaan was.

Speech door deelneemster

Nadat alle jongeren en lifecoaches samen op het podium hun bewijs van deelname hadden ontvangen volgde voor hen het meest spannende moment: de uitreiking van de Awards. Er werd driftig voor elkaar geklapt en gejuicht en er zaten pareltjes van reacties bij. Zoals individuele Community Hero winnaar Ayoub die zijn indrukwekkende dankwoord – ik hoor dit eigenlijk niet te krijgen, iedereen heeft dit verdiend – beëindigde met inmiddels zijn handelsmerk: een microfoon drop! Of host in de dop Hafida die met mooie woorden haar lifecoaches, maar ook de grote mannen achter het project, Erik en Vinnie, in het zonnetje zette. Kortom, het was een groot feest met stralende jongeren in het middelpunt.

Community Heroes 070 winnaars Foto: Luka de Kruijf

Helemaal aan het eind van de avond, op de trap die naar de uitgang leidt, sprak projectleider Erik Duin misschien wel de meest belangrijke woorden: “nu eerst genieten, maar vanaf volgende week gaan we weer”. Het tweede READY Community Heroes 070 traject, beginnend in november, daar wil je bij zijn! Aanmelden kan vanaf nu!

Check ook onze aftermovie hieronder om te zien hoe bijzonder de avond was.